Een nieuwe onderneming starten? En eindelijk een eigen kantoorruimte gevonden? Bij het inrichten van het kantoor komt meer kijken dan je denkt. Er is veel om over na te denken. Het grote plaatje van de onderneming en het toekomstperspectief alleen al vraagt veel energie en denkwerk. En dan komen er ook nog eens de praktische day-to-day zaken bij kijken!

Investeer in duurzaam meubilair

Als je een kantoor wil inrichten is een goede planning van belang. Je hebt allereerst een goed team nodig om dit gedaan te krijgen. Om de rest wat makkelijker te maken, hebben we een lijstje samengesteld met de ultieme kantoor benodigheden. Neem eens een kijkje door deze lijst en kijk of je niets over het hoofd hebt gezien. Niets is immers zo vervelend als misgrijpen, en een goed gevulde materialenkast zorgt voor blije werknemers. Materiaal kan je onderverdelen in drie items: meubels, stationery en office life. In deze blog ga ik het hebben over de eerste categorie: meubels.

Productiviteit

Goede meubels maken je leven een stuk beter. Je personeel wordt productiever. Als je vanaf nul begint, heb je een enorme kans om te investeren in goed meubilair vanaf de start. Als je krap bij kas zit, moet je slim investeren. Ook kan je overwegen om meubilair te leasen. Hier zijn basis benodigdheden die de investering waard zijn.

– bureau: enorme variëteit aangeboden, overweeg ook verstelbare bureau’s om staand werken te motiveren.

– stoelen: een ergonomische goede stoel is belangrijk voor een productieve werknemer, echt een must.

– opslag: als je kantoor niet is gezegend met een grote archiefruimte, zal je andere kasten nodig hebben om alles netjes te houden. Maak onderscheid tussen ‘bulkgoed’ dat je archiveert en ‘grijpgoed’ dat je dagelijks nodig hebt. Ook handig: de juiste dozen bestellen, zodat alles op een goede plek terecht komt.

– room dividers: privacy wordt sterk gelinkt aan productivieit. Voorkom een enorme kantoortuin en zorg dat je kantoor genoeg rustige plekjes heeft om individueel te werken.

– meeting en samenwerkings goederen: zorg dat je team met elkaar kan brainstormen, dus vergeet op je boodschappenlijst geen whiteboards, materiaal voor video bellen en audiovisuele middelen.

– decoratie: het belang van decoratie wordt op kantoor vaak onderschat. Gezien je een groot deel van de dag hier doorbrengt, zorg dat je kantoor een fijne werkomgeving heeft. Kleur, planten en moderne tapijten voorkomen dat de werkplaats een steriele omgeving wrodt.

– afval management: eenvoudig om deze te vergeten. Je hebt kleine vuilnisbakken nodig voor nabij tafels, evenals recycling bakken en een shredder om je afval op een verantwoorde manier te verwerken.

Met een duurzaam set meubilair is de basis in orde! Met comfortabel, ergonomisch en duurzaam meubilair zal de productiviteit van je onderneming stijgen en het ziekteverzuim afnemen. Dus zeker de investering waard!